Najadklubbens årsmöten

Najadklubbens årsmöte 2024

I enlighet med beslut på 2023 års årsmöte planerar vi detta år för ett årsmöte i slutet på oktober. Vi hoppas kunna bibehålla traditionen att vara hos Odd Fellows.
Kallelse kommer att mailas ut i god tid före mötet.

Najadklubbens årsmöte 2023

2023 års årsmöte tillika 40-årsfirande av Najadklubben Ost i Odd Fellows lokaler blev en hejdundrande succé. Många trevliga minnen i form av bildspel, tal och anekdoter fyllde kvällen tillsammans med god mat och dryck.

Årsmötet 2023

Najadklubbens årsmöte 2022

Även detta år planerar vi för ett årsmöte i Odd Fellows lokaler. Upplägget blir detsamma som nedan kan ses för 2021 . Kallelse med detaljer kommer att mailas ut i god tid före mötet som planeras till slutet av november.

Najadklubbens årsmöte 2021

Årsmötet hölls i Odd Fellows lokaler. Det började med mingel och en Najaddrink. Sedan kom årsmötesförhandlingarna och när de var avslutade serverades en mycket fin middag. Som vanligt var det mycket trevligt.
Här kommer några bilder. Klicka på en bild och bläddra med piltangenterna!
Fotograf är vår egen Helena.

Najadklubbens årsmöte 2020

Den 12 september 2020 hade Najadklubben Ost sitt årsmöte. Denna gång ombord på Briggen Tre Kronor af Stockholm som ligger vid Kastellholmen. Årsmötet brukar hållas i november men pga Coronapandemin ville vi vara utomhus och då passade september bättre. Tyvärr regnade det så efter noga övervägande flyttade vi ner i Briggens stora och fina salong. Vi, dvs. 18 glada medlemmar i Najadklubben, satt utspridda och kunde hålla avstånd. Det bjöds naturligtvis på Najaddrink men det blev nog mest Juice för de många som tagit sig dit med bil.
Efter årsmötesförhandlingarna berättade Elisabeth och Mats Jakobsson på ett mycket fängslande sätt om fartyget och hur hon byggdes samt hur hon seglar i Östersjön och används för att skapa ett intresse för ett renare hav. Mats beskrev också projektet ”Expedition Rädda Östersjön” som startar nu med många aktörer inblandade. Det blev många frågor och det var uppenbart att Briggen var ett utmärkt val som plats för Najadklubbens årsmöte.
Efteråt gick mötesdeltagarna runt och tittade på fartyget, besökte kaptenshytten och klättrade ner i maskinrummet. Avslutningsvis gick alla för att se Riggverkstan som ligger i Kolskjulet. Där sker service och underhåll av skeppsdelar.
Summa summarum en mycket intressant dag för deltagarna och trots dåligt väder blev det ett trevligt årsmöte där glädjen att återse gamla och nya seglarvänner var stor.
Ett stort tack till värdparet Elisabeth och Mats som genomförde arrangemangen på ett utmärkt sätt och som också hälsade alla välkomna att bli stödjande medlemmar I Briggen Tre Kronor af Stockholm!
Protokollet från årsmötet hittar ni som vanligt på hemsidan.
Sten Hansson
Ordförande.

Najadklubbens årsmöte 2019

Välkomna till Najadklubben Osts årsmöte. Även denna gång kommer vi att ha årsmötet hos Odd Fellow. Räkna med mycket god mat i år också.
Vi har tidigare haft visning av det anrika Odd Fellow huset. Om flera önskar deltaga i en visning, ange detta i anmälan. Visningen börjar i så fall 17:45.

Anmälan senast 22 november. Pris 495 kr inkl. välkomstdrink och ett glas vin alternativt en starköl. Ytterligare alkohol betalas separat; 60 kr för en starköl och 70 kr för ett glas vin.

Såsom förra året gästas vi av Najads VD Nicolas Broberg, som till desserten/kaffet berättar om utvecklingen och senaste nytt för Najad/Arcona.

Plats: Odd Fellows lokaler, Västra Trädgårdsgatan 11A. Tryck på knappen vänster om dörren märkt Odd Fellow! Väl inne, gå igenom kopparporten till höger. (T-bana station Kungsträdgården, uppgång Jakobsgatan. Två minuters promenad från Kungsan, 10 minuter från T-centralen.)

Tid: fredag 29 november kl 18.30

Anmälan sker genom att betala in 495 kr/person på klubbens plusgirokonto 35 41 80-2 senast 22 november samt att skicka ett mail till anmalan@najadklubben.org. Skriv namn på samtliga deltagare. Ange även eventuella allergier.

En fördrink.
Förrätt: Toast Skagen
Varmrätt: Helstekt fläskfilé med pepparsås gjord på 3 sorters peppar och brännvinsostsmaksatta potatiskrocketter

Efterrätt: Crème Brûlée. Kaffe.
Dryck: Ett glas vin eller starköl till maten. Mer dryck kan beställas enligt ovan.

Återigen, välkomna!

Sten, Peter, Elisabeth, Håkan och Ulf